Jeopolitik gerilimler etkisinde lojistikte Türkiye yeni rota olabilir

Jeopolitik Riskler ve ABD Dış Ticaret Politikalarının Lojistik Sektörüne Etkisi

Orta Doğu, Karadeniz ve Asya-Pasifik bölgelerinde yaşanan siyasi gerilimler, ABD’nin dış ticaret politikalarıyla birleşerek lojistik sektöründe maliyet ve güvenlik sorunlarını artırıyor.

Jeopolitik risklerin yükselmesi, taşımacılık rotalarını ve tedarik zinciri planlamalarını doğrudan etkiliyor. Karadeniz’deki çatışmalar, Kızıldeniz’de artan saldırılar ve Tayvan çevresindeki tansiyon, lojistik sektöründe maliyetleri artırırken deniz yolu taşımacılığında rota değişikliklerini zorunlu hale getiriyor.

ABD Başkanı Donald Trump’ın ek gümrük vergileri uygulamaya koymasının özellikle Çin ile ticaret hacmini daralttığı biliniyor.

Bu durum, sadece ihracatçıları değil, küresel taşımacılık firmalarını da etkiliyor. Ticaret hacminde yaşanan düşüş, konteyner taşımacılığından hava kargoya kadar birçok alanda kapasite kullanım oranlarını düşürüyor.

Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği (UTİKAD) Yönetim Kurulu Başkanı Bilgehan Engin, küresel gelişmeler ve jeopolitik çalkantıların küresel tedarik zincirlerini derinden etkileyerek dünyayı jeoekonomik parçalanmaya sürüklediğini ifade ediyor.

Jeopolitik risklerin artmasının, küresel lojistik zincirlerini değişime ittiğini belirten Engin, bu durumun yeni ticaret rotalarının oluşturulmasına ve hizmet üreticilerin yatırımlarını gözden geçirmesine yol açtığını vurguluyor.

Lojistik sektörü, kriz anlarında hızla adapte olabilme yeteneğiyle biliniyor. Sektörün, kriz anlarında esnek davranması sürdürülebilirliği açısından büyük önem taşıyor.

Ülkeler arasındaki ticaret savaşlarının lojistik sektöründe maliyetleri artırma riski taşıdığına dikkat çeken Engin, bu durumun deniz ticaretinin rotasını değiştirebileceğini ifade ediyor.

Avrupa’nın Yeni Rotası Türkiye Olabilir

ABD Başkanı Trump’ın ekonomik hamlelerinin dünya ticaretini etkilediğini belirten Engin, ticaret savaşlarının yeni bir döneme işaret ettiğini ifade ediyor.

Trump’ın açıkladığı ek gümrük vergilerinin özellikle Çin’e karşı atılan sert hamleler olduğunu vurgulayan Engin, bu durumun deniz ticaretinde maliyetleri artırma riski taşıdığını belirtiyor.

Küresel lojistik sektöründe ticaret yollarının ve deniz trafiğinin yeniden yapılandırılmasının beklendiğini söyleyen Engin, Türkiye’nin Avrupa için yeni bir rota olabileceğine dikkat çekiyor.

Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) Yönetim Kurulu Başkanı Şerafettin Aras, Türkiye’nin jeopolitik konumu sayesinde doğu ile batı, kuzey ile güney arasında köprü görevi gördüğünü ifade ediyor.

Aras, Türkiye’nin Orta Koridor üzerindeki coğrafi konumunun Avrupa, Orta Asya ve Çin arasındaki en hızlı ve ekonomik kara yolu güzergahını oluşturduğunu belirtiyor.

Türkiye’nin bölgesel gelişmelerle uyumlu bir şekilde Orta Asya ve Orta Doğu ile entegrasyonunu güçlendirdiğini belirten Aras, ülkenin küresel lojistik alanında daha etkin bir rol oynamasının hedeflendiğini söylüyor.

Türkiye’nin tedarik ve lojistik üssü olarak sunduğu avantajların, AB’deki işletmeler için önemli fırsatlar yaratabileceğine değinen Aras, ülkenin uzun vadede avantaj sağlayabileceğini belirtiyor.

Related Posts

Satın aldığı eve taşınmak isteyince hayatının şokunu yaşadı! 3+1 diye aldığı ev 1+1 çıktı

Almanya’da yaşayan Mehmet Ü., Ankara’da bulunan ve internetteki ilanda 140 metrekare olduğu belirtilen 3+1 daireyi, bir yakınına vekalet vererek 2021 yılında satın aldı. Aldığı eve taşınmak isteyen Mehmet Ü., gördükleri karşısında hayatının şokunu yaşadı. İşte detaylar…

Sadece 10 gün yaşıyor: Koparmanın cezası 557 bin lira

Manisa Spil Dağı Milli Parkı’nda senede bir kez açan ve sadece 10 gün boyunca canlı kalabilen Manisa Lalesi, çiçek açtı. Doğaseverler laleleri görebilmek için Spil’e çıkarken, bitkiyi koparmanın cezası bu yıl 557 bin 212 TL oldu.

T625 GÖKBEY ilk deniz aşırı uçuşunu yaptı

Türkiye’nin ilk milli Genel Maksat Helikopteri T625 GÖKBEY, bugün ilk deniz aşırı uçuşunu başarıyla tamamlayarak TEKNOFEST kapsamında KKTC’ye ulaştı.

Çiftçi fiyat sormaya bile korkuyor: Hibe de yetmiyor, satış da yok!

Osmaniye’de tarımsal alet satışı yapan esnaf Mehmet Demir, çiftçinin alım gücünün dibe vurduğunu söyledi. “Fiyat artışları, gelir kaybı ve düşük kazançlar hem çiftçiyi hem bizi bitirdi” diyen Demir, Tarım Bakanlığı’nın teşviklerinin bile karşılık bulmadığını belirtti.

Bu ülkelerdeki gelir oranları Türkiye’yi geride bıraktı: ‘Sadece Bulgaristan’ı geçebildik’

Avrupa’daki ortalama aylık net gelire göre, Türkiye sadece Bulgaristan’ı geçebildi. Siyasal İktisatçı İnan Mutlu “AB’de ortalama aylık net gelir 2 bin 464 Euro iken, Türkiye’de 953 Euro” dedi.

Valilik, arazileri sulama kararını revize etti: Tek seferlik verilecek

Aydın Valiliği, kuraklık nedeniyle çiftçilerin arazilerinin yalnızca yüzde 50’sine su verilmesine yönelik kararını revize etti. Yeni karara göre, arazilerin yüzde 50’sine iki seferlik yapılacak olan sulama kararı, arazilerin tamamına bir defaya mahsus sulama yapılacak şekilde değiştirildi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir